دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از تلاش ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام می شود. بازاریابی دیجیتال شامل روش های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و … می شود.

امروزه، دسترسی به اینترنت کاملا فراگیر شده است. در چند سال اخیر تعداد کاربران جهانی اینترنت بشدت افزایش داشته است. در چنین شرایطی تبلیغات دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب و کار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ به مراتب از روش های سنتی بازاریابی بیشتر می شود.

پس از درک اهمیت موضوع دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای مختلف، و بررسی مشکلات و معضلات این حوزه، بایستی اذعان کنیم که یکی از کمبودهای مشهود در این حوزه، نبود ابزارها و به ویژه ابزارهای نرم افزاری مناسب و باکیفیت می باشد. در همین راستا، واحد شتاب دهنده تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی اصفهان ، اقدام به طراحی یک بسته نرم افزاری کامل برای پوشش تمامی نیازهای حوزه دیجیتال مارکتینگ نموده است. در این طرح ما به دنبال طراحی و معماری یک بسته نرم افزاری جامع و کامل برای پوشش فرآیندهای بازاریابی دیجیتال هستیم.